خوزستان «زیر سایه خورشید»/خدام رضوی، خوزستان را امام رضایی کردند

خوزستان «زیر سایه خورشید»/خدام رضوی، خوزستان را امام رضایی کردند

پیام مدیر سایت :

محل نمایش تبلیغات شما محل نمایش تبلیغات شما

همه‌ساله با فرارسیدن دهه کرامت جمعی از خدام حرم امام رضا (ع) در قالب کاروان زیر سایه خورشید با سفر به استان‌ها و بازدید از شهرها فضای معنوی و عطرآگین حرم رضوی را در آسمان شهرها پراکنده می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رهیاب:فاصله زمانی یکم ذی‌القعده سالروز ولادت کریمه اهل‌بیت حضرت معصومه (سلام‌الله علیها)، تا یازدهم ذی‌القعده سالروز ولادت ثامن‌الائمه شمس الشموس عالم آل محمد (صلی‌الله علیه و آله وسلم) حضرت امام رضا (علیه‌السلام) با عنوان دهه کرامت نام‌گذاری شده که جشن‌ها و آیین‌های شادباش و معنوی از آموزه‌های رضوی در سراسر ایران اسلامی و خارج از کشور به یمن قدوم موالید نورانی، برگزار می‌گردد.

 

همه‌ساله با فرارسیدن این دهه پر خیروبرکت جمعی از خدام حرم امام رضا (ع) در قالب کاروان زیر سایه خورشید با سفر به استان‌ها و بازدید از شهرها فضای معنوی و عطرآگین حرم رضوی را در آسمان شهرها پراکنده می‌کنند.

فرهنگ‌سازی امید و شادابی ملی، زمینه‌سازی گسترش و نشر ارادت و محبت به آستان ائمه اطهار و معارف ناب موجود در سنت و سیره رضوی با بهره‌مندی از ظرفیت‌های آستان قدس، مشارکت نهادهای ملی و ترغیب و حمایت از حرکت‌های مردمی ازجمله اهداف کلی برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید است.

امسال نیز خادمان حرم امام رضا (ع) در قالب برنامه‌ای به نام «زیر سایه خورشید» برای نهمین بار وارد خوزستان شدند تا فضای استان را امام رضایی کنند. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده خادمان حرم امام رضا (ع) از شانزدهم تا بیست و دوم مردادماه در استان خوزستان حضور دارند.
 

خدام آستان مطهر امام رضا (ع) به همراه پرچم متبرک آستان شریف امام هشتم (ع) به ۲۴ شهرستان سفرکرده‌اند. در اهواز نیز مراسم استقبال باشکوهی از این خادمان برگزار شد.

بازدیدهای مختلفی برای خدام آستان قدس رضوی در خوزستان برنامه‌ریزی‌شده است که برخی انجام و برخی دیگر در حال انجام است که دیدار با خانواده‌های شهیدان مدافع حرم ازجمله آن‌هاست.

در همین راستا تعدادی از خدام بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) با خانواده شهید فرامرز حسونی‌زاده و شهید فرشاد حسونی‌زاده در کلان‌شهر اهواز دیدار کردند. خدام آستان مقدس حضرت امام علی بن موسی‌الرضا (ع) در ادامه سفر خود به خوزستان به دیدار خانواده شهید محمدرضا علیخانی، سومین شهید مدافع حرم باغ‌ملک رفتند. در این دیدار که در کوی رمضان کلان‌شهر اهواز برگزار شد جمعی از بستگان و همسایگان شهید علیخانی حضور داشتند و خدام حرم رضوی از خانواده شهید مدافع حرم محمدرضا علیخانی تجلیل کردند.

اعضای کاروان زیر سایه خورشید همچنین با حضور در منزل پدری شهید “حاج نادر حمید” اولین شهید مدافع حرم شهرستان باوی با پدر و خانواده معظم این شهید دیدار و مدال خادمی امام رضا (ع) را به آن‌ها تقدیم کردند.

خادمان حرم رضوی و حاملان پرچم سبز و مطهر بارگاه حضرت شمس الشموس علی بن موسی‌الرضا (ع) در قالب ویژه‌برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید با حضور در منزل شهید نادر حمید ضمن ادای احترام به جایگاه رفیع خانواده معظم این شهید والامقام مدافع حرم و گرامی داشت یاد و راه جاودان وی، عطر بارگاه ملکوتی و صفای زیارت مضجع شریف حضرت رضا (ع) را در مأمن پرورش این شهید بزرگوار جاری و ساری کردند.
 

خادمان حرم نورانی حضرت امام رضا (ع) با حضور در شهر لالی در شمال استان خوزستان با مردم ولایتمدار این شهر دیدار کردند. در ابتدا مردم بختیاری لالی با حضور در ورودی شهر خود از خادمان حرم نورانی حضرت ثامن‌الحجج امام رضا (ع) استقبال گرمی انجام دادند و مقدم آن‌ها را به شهر خود گرامی داشتند.

در مراسم استقبال از خدام حرم رضوی جمعی از مردم لالی بالباس بختیاری حضور داشتند و با گل و دود کردن اسفند حضورشان را در این شهر خیرمقدم گفتند. همچنین خادمان امام رضا (ع) در بیمارستان امید لالی حضور یافتند و با بیماران بستری در این بیمارستان و همراهان آن‌ها دیدار کردند.
 

هم‌زمان با دهه کرامت کاروان  خادمین حرم رضوی وارد شهرستان مسجدسلیمان شد و در تپه  شهدای گمنام مورد استقبال جمعی از مسئولین شهرستان قرار گرفت.
 
در ادامه سفر خادمین امام رضا (ع) به مسجدسلیمان مراسم استقبال از خدام حرم رضوی درمصلی نماز جمعه مسجدسلیمان برگزار و خدام و پرچم متبرک  به حرم رضوی در میان استقبال  پرشور مردم مؤمن مسجدسلیمان قرار گرفت و پس از حضور در بین مردم حاضر در مصلی نماز جمعه با حضور در بیمارستان  مسجدسلیمان  به عیادت بیماران رفتند تا عطر حرم رضوی و قدوم پربرکت خدامش، شفابخش این عزیزان باشد.
 

همچنین خادمان حرم امام رضا علیه‌السلام پس از عبور از برخی شهرهای استان خوزستان وارد شهرستان اندیمشک شدند. این خادمان که پرچم سبز حرم رضوی را با خود همراه داشتند در بدو ورود و پس از زیارت شهدای گمنام مورد استقبال مردم مؤمن و ولایتمدار اندیمشک قرار گرفتند.
 


همچنین قرار است برای نخستین بار خدام امام رضا (ع) به خرمشهر رفته و میهمان مردم شریف و شهیدپرور این شهر شوند. رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر با ابراز خرسندی از این برنامه فرهنگی معنوی عنوان کرد: خدام آستان مقدس حضرت امام علی بن موسی‌الرضا (ع) برای نخستین بار میهمان مردم خرمشهر می‌شوند که این مایه مسرت و خوشحالی همگان است.

به گزارش رهیاب،مسجد امام رضا (ع) منطقه کمپلو اهواز نیز ساعت ۲۱ امشب (۲۳ مردادماه) میزبان جشن بزرگ رضوی با حضور خدام آستان امام رضا (ع) است. مجتمع فرهنگی شهدا در منطقه آریاشهر ساعت ۲۱ امشب با حضور خادمان آستان قدس رضوی میزبان جشن بزرگ میلاد امام رضا (ع) است.

 



مطالب مرتبط
    نظرات
    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: